Chiptuning, czy można jeszcze troszkę...?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tooctavka
    Classic
    • 2005
    • 35

    Chiptuning, czy można jeszcze troszkę...?

    ja tez 2 szt.

    fajnie by bylo jakby wygladaly tak jak te z autokacika...
    naklejki pod rejstrację autokacika były odblaskowe (tylko w światłach samochodu) i wygląday naprawdę cool
  • bernardo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1083

    #2
    Chiptuning, czy można jeszcze troszkę...?

    Witam serdecznie,
    Moja "rakieta" seryjna 110 TDI, jest po wizycie w dobrej ponoć podwarszawskiej firmie, osiągi są zadawalające (136 koników i moment 285 Nm, speedos maxos 210 km/h). Mam pytanie do kolegów: czy bez tuningu mechanicznego można jeszcze podnieść moment obrotowy do wartośći ok. 310 Nm? (oczywiście żeby skodawce potem się to czkawką nie obiło ..!). Jakie są realne bezpieczne granice podpałki?
    p.s. a może trochę przesadzam..? może pójdę hodować np. marchewkę...
    co sądzicie o Masters Tuning z W-wy?
    pozdrawiam i z góry dzięki,
    aczkolwiek...
    NajtFukinPatrol North-West
    Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
    WhitePride :smokedevil

    6,92 s do setki by DGW

    Komentarz

    • pantol
      Elegance
      • 2004
      • 754

      #3
      Re: Chiptuning, czy można jeszcze troszkę...?

      Zamieszczone przez bernardo
      Witam serdecznie,
      (...) co sądzicie o Masters Tuning z W-wy?
      :szeroki_usmiech No podobno trochę się zna :szeroki_usmiech
      Jarek "Vinci"

      Komentarz

      • dede_adam
        L&K
        S_OCP Member
        • 2004
        • 1449

        #4
        Marek delikatnie dlubnal mi 110/250nM na 133/330 ale maja chlopaki programy po 141/330 145/350 .... wiec niutkow dolozy chyba ze turbawka ledwo dycha :wink: ( ale to i lepiej bo bedzie mozna wieksza zalozyc ) k

        Komentarz

        • Tymon
          RS
          • 2004
          • 2970

          #5
          Re: Chiptuning, czy można jeszcze troszkę...?

          Zamieszczone przez bernardo
          Witam serdecznie,
          Moja "rakieta" seryjna 110 TDI, jest po wizycie w dobrej ponoć podwarszawskiej firmie, osiągi są zadawalające (136 koników i moment 285 Nm, speedos maxos 210 km/h). Mam pytanie do kolegów: czy bez tuningu mechanicznego można jeszcze podnieść moment obrotowy do wartośći ok. 310 Nm? (oczywiście żeby skodawce potem się to czkawką nie obiło ..!). Jakie są realne bezpieczne granice podpałki?
          p.s. a może trochę przesadzam..? może pójdę hodować np. marchewkę...
          co sądzicie o Masters Tuning z W-wy?
          pozdrawiam i z góry dzięki,
          310 bez problemu :twisted:
          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
          BMW serii 3... Radość z jazdy.

          Komentarz

          • bernardo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1083

            #6
            Serdeczne dzięki Panowie, idę szukać kasy.... marchewka sobie chyba poczeka. Może wiecie ile dzisiaj taka przyjemność modyfikacji kosztuje w MT? Ja 1.5 roku temu zapłaciłem 2000,-.
            aczkolwiek...
            NajtFukinPatrol North-West
            Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
            WhitePride :smokedevil

            6,92 s do setki by DGW

            Komentarz

            • Tymon
              RS
              • 2004
              • 2970

              #7
              Zadzwoń do Mt i sie dowiedz... k
              Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
              Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
              BMW serii 3... Radość z jazdy.

              Komentarz

              • bernardo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1083

                #8
                Zamieszczone przez dede_adam
                Marek delikatnie dlubnal mi 110/250nM na 133/330 ale maja chlopaki programy po 141/330 145/350 ....
                Mam pytanie do Ciebie dede_Adam :?: , jak wygląda sprawa z płynnością pracy silnika w całym zakresie obrotów po tej modifie, czy odczuwasz mocno "turbo dziurę". Jak wygląda dymienie przy kickdown'nie. Pozdrawiam i dzięki za wyjaśnienia.
                aczkolwiek...
                NajtFukinPatrol North-West
                Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                WhitePride :smokedevil

                6,92 s do setki by DGW

                Komentarz

                • dede_adam
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 1449

                  #9
                  ja na wirusie mam dopiero 22tysiace i wszystko przebiega plynnie, nie ma turbo dziury... autko przyspiesza plynie w calym zakresie obrotów... cignie do 5tysiecy chociaz nigdy tak nie jezdze... na 2 i 3 przy mocniejszym bucie i szybkiej zmianie biegow pusci delikatnie bączka ale to normalnie ze turbina tyle dmuchnie ze wtryski nie wyrobią :wink:

                  generalnie jestem bardzo zadowolony... jezdzilem arciego aszetem 160konnym i u niego turbodziura pon2tys obr jest bardzo wyczuwalna....

                  pzdr k

                  Komentarz

                  • pantol
                    Elegance
                    • 2004
                    • 754

                    #10
                    A czy robicie jakieś zmiany softu na zimę, czy raczej są to softy "całoroczne"?
                    Jarek "Vinci"

                    Komentarz

                    • bernardo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1083

                      #11
                      Dla wyjaśnienia dołaczam wykres z hamowni oryginalny soft i po podkręceniu. Jak widać rakieta seryjnie ma bardzo niski moment obrotowy. Pzdr.

                      [ Dodano: Nie 03 Lip, 05 15:57 ]
                      Zamieszczone przez pantol
                      A czy robicie jakieś zmiany softu na zimę, czy raczej są to softy "całoroczne"?
                      raczej jest jeden typ chipo-modyfikacji,ale z tego co pamietam kiedyś na rynku tzw. Boxów (czy inaczej modułów) były egzemplarze "na pilota" i zmieniałeś sobie program na słabszy czy też mocniejszy. Przy chipowaniu chyba pozostaje ci opcja "zimnej" nogi a w lecie nogi "cegły"

                      [ Dodano: Nie 03 Lip, 05 17:54 ]
                      Chyba trzeba zajrzeć do MT.... "przerobię" rakietę..... :idea:
                      aczkolwiek...
                      NajtFukinPatrol North-West
                      Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                      WhitePride :smokedevil

                      6,92 s do setki by DGW

                      Komentarz

                      • BioBogon
                        Elegance
                        • 2005
                        • 921

                        #12
                        To ja zapytam w temacie:
                        Czy ASV po zachipowaniu idzie lepiej niż seryjny ASZ?
                        Wiem, to zależy od programu, ale chodzi mi uzyskanie tego samego momentu, czyli 310Nm i czy wtedy osiągi auta są takie same tzn. jaki wpływ na to ma inna skrzynia, ewentualnie masa itp. Widziałem testy boxów i mimo podobnych parametrów na hamowni wyniki testow z jazdy były słabsze dla ASV modyfikowanego - stąd moje pytanie jak to wygląda dla czipsowania.
                        Leon FR 2.0TDI 170KM

                        Komentarz

                        • arci9
                          RS
                          • 2004
                          • 2007

                          #13
                          ... jezdzilem arciego aszetem 160konnym i u niego turbodziura pon2tys obr jest bardzo wyczuwalna....
                          moim jeżdziłeś...? :twisted: czy Bendiego....? :szeroki_usmiech


                          faktycznie poniżej 2tyś. jest turbo dziura u mnie, ale ponieważ szkoda turbinki to poniżej tej wartosci jej nie męczę :lol:

                          Komentarz

                          • bernardo
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1083

                            #14
                            Następnym razem udostępnię wykresy z innych hamowni (w sumie ze trzech), a także kiedy "rakieta" miała moduł Chiptronica i V-techu. Myslę że to będzie dosyć ciekawa lektura. Pozdrawiam.
                            aczkolwiek...
                            NajtFukinPatrol North-West
                            Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                            WhitePride :smokedevil

                            6,92 s do setki by DGW

                            Komentarz

                            • djczas
                              RS
                              • 2005
                              • 9612

                              #15
                              Tez tak mysle ale można :szeroki_usmiech

                              Komentarz

                              • dede_adam
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 1449

                                #16
                                Zamieszczone przez arci9
                                ... jezdzilem arciego aszetem 160konnym i u niego turbodziura pon2tys obr jest bardzo wyczuwalna....
                                moim jeżdziłeś...? :twisted: czy Bendiego....? :szeroki_usmiech


                                faktycznie poniżej 2tyś. jest turbo dziura u mnie, ale ponieważ szkoda turbinki to poniżej tej wartosci jej nie męczę :lol:
                                aszet to aszet :wink:
                                faktycznie bendiego jeździłem 8)

                                k

                                Komentarz

                                • LIFE
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 183

                                  #17
                                  osiągi są zadawalające (136 koników i moment 285 Nm, speedos maxos 210 km/h).
                                  Ja też mam TDI 110 KM i jechałem 210 km/h bez tuningu :lol:
                                  Power is nothing without control !
                                  "Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)

                                  Komentarz

                                  • Purchawa
                                    Admin
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 8007

                                    #18
                                    Zamieszczone przez LIFE
                                    osiągi są zadawalające (136 koników i moment 285 Nm, speedos maxos 210 km/h).
                                    Ja też mam TDI 110 KM i jechałem 210 km/h bez tuningu :lol:
                                    Vmax nie jest zalezny od mocy tylko od skrzyni. Co z tego ze po virusie mocy wystarcza, jak skrzynia sie konczy ? Mowie o 5 biegowej.
                                    U mnie Vmax jest na poziomie 215-220km/h, bo ogranicznik jest tak ustawiony coby skrzyni nie zabic.
                                    Kwestia jest w jakim czasie sie rozpedza do Vmax. k
                                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                    STOP ECO-TERRORISM!

                                    Komentarz

                                    • LIFE
                                      Ambiente
                                      • 2005
                                      • 183

                                      #19
                                      Kwestia jest w jakim czasie sie rozpedza do Vmax
                                      Święta racja - czas to pieniądz. Muszę to kiedyś zmierzyć jak zmienię opony na lepsze. Na pewno te po tuningu są szybsze.
                                      Ja wyznaję zasadę: Kupić auto z największą mocą na jakie mnie stać.
                                      Nie kupować 90 KM TDI a potem go tuningować ale lepiej wziąć większy kredyt i kupić 130 KM TDI. Różnica w cenie nie jest taka oszałamiająca a bryka jest przystosowana fabrycznie do odpowiednich osiągów. Kupno 90 KM TDI i jego zwiększenie mocy może okazać się bardziej kosztowne i ryzykowne niż zakup fabrycznej wersji.

                                      Z tuningiem jest trochę jak z instalacją gazową. Raz się uda a raz nie. :diabelski_usmiech
                                      Power is nothing without control !
                                      "Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)

                                      Komentarz

                                      • Purchawa
                                        Admin
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 8007

                                        #20
                                        Zamieszczone przez LIFE
                                        Nie kupować 90 KM TDI a potem go tuningować ale lepiej wziąć większy kredyt i kupić 130 KM TDI. Różnica w cenie nie jest taka oszałamiająca a bryka jest przystosowana fabrycznie do odpowiednich osiągów. Kupno 90 KM TDI i jego zwiększenie mocy może okazać się bardziej kosztowne i ryzykowne niż zakup fabrycznej wersji.
                                        Jak kupowalem swoja to 130tek jeszcze nie bylo w ofercie, a 110 od reki nie byly dostepne.
                                        I tak z dwojga zlego lepiej ze mi sie trafila AGR, a nie ALH. :twisted:
                                        Choc ilosc potrzebnych przerobek oczywiscie wieksza.
                                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                        STOP ECO-TERRORISM!

                                        Komentarz

                                        • LIFE
                                          Ambiente
                                          • 2005
                                          • 183

                                          #21
                                          Choc ilosc potrzebnych przerobek oczywiscie wieksza.
                                          Teoretycznie fabryczne 90 KM i 130 KM to te same silniki ale tak naprawdę rożnią się podobno materiałami użytymi do ich produkcji.
                                          A tak swoją drogą to ciekawe ile kosztuje zwiększenie mocy w TDI ?
                                          Power is nothing without control !
                                          "Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)

                                          Komentarz

                                          • Purchawa
                                            Admin
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 8007

                                            #22
                                            Zamieszczone przez LIFE
                                            Teoretycznie fabryczne 90 KM i 130 KM to te same silniki ale tak naprawdę rożnią się podobno materiałami użytymi do ich produkcji.
                                            ZTCW to bujda. Same bloki silnika sa te same. Roznia sie osprzetem. Dodatkowo w ARL tloki sa tylko wzmocnione.

                                            Zamieszczone przez LIFE
                                            A tak swoją drogą to ciekawe ile kosztuje zwiększenie mocy w TDI ?
                                            Zalezy o ile. :roll:
                                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                            STOP ECO-TERRORISM!

                                            Komentarz

                                            • LIFE
                                              Ambiente
                                              • 2005
                                              • 183

                                              #23
                                              Zalezy o ile.
                                              Na maxa (tak żeby się silnik nie rozleciał) !
                                              Power is nothing without control !
                                              "Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)

                                              Komentarz

                                              • Nexus6
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4847
                                                • Volkswagen

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Purchawa
                                                Same bloki silnika sa te same. Roznia sie osprzetem. Dodatkowo w ARL tloki sa tylko wzmocnione.
                                                i dodatkowo 'odelżone' !!
                                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                Komentarz

                                                • Purchawa
                                                  Admin
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 8007

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez LIFE
                                                  Na maxa (tak żeby się silnik nie rozleciał) !
                                                  Zeby osiagnac z VP (AGR/AHF/ASV) jakies 220KM/~400Nm potrzeba okolo 8-10tys PLN.
                                                  Tylko trzeba wiedziec gdzie co robic.
                                                  Z ASZ by wyciagnac podobna moc, mysle ze mozna sie zmiescic w 6tys.

                                                  [ Dodano: 04 Lip 2005 04:14 pm ]
                                                  Zamieszczone przez Nexus6
                                                  i dodatkowo 'odelżone' !!
                                                  Skad to info?
                                                  Bo z tego co ja wiem to maja tylko napylone na powierzchni "cos" co ma wytrzymywac wieksza temp. Chyba u siebie tez wymienie tloki, ale to jeszcze w swoim czasie. :twisted:
                                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...